Passage-School

De taak

Leraar: ‘Wij zeven leraren hebben allemaal verbinding met de wezens die in onze energie staan. Wij hebben de mogelijkheid om te kijken: wat heeft een wezen nodig om verder op zijn pad te komen?
Want het is onze taak om het wezen te begeleiden naar het volbewustzijn. Wij weten wat ieder wezen nodig heeft, maar tevens kennen wij de mogelijkheden van de mens waar het wezen gebruik van maakt.

Wij hebben vele mogelijkheden om de mens bij te staan. 
Wij maken wel onderscheid, het ligt aan de ontwikkeling waar de persoon in zit. Iemand die al zover is dat hij zelf contact kan maken met zijn wezen, zullen wij anders benaderen dan iemand waarvan wij weten dat hij denkt: ik moet bidden, wil ik hulp ontvangen. Het maakt niet uit aan wie hij de hulp vraagt, wij ontvangen de intentie van de hulpvraag en kijken hoe die mens het beste geholpen kan worden. Wij maken hierbij ook gebruik van geestelijke helpers. Deze volbewuste wezens hebben als taak om ons bij te staan, om ieder mens, om ieder wezen verder te helpen.

De mens en de taak
In de paarse trilling komt de mens voor het eerst in contact met zijn taak. Wanneer een mens luistert naar zijn wezen, zal hij merken dat hij in een bepaalde richting geduwd wordt. Hij wordt steeds in bepaalde situaties geplaatst die te maken hebben met zijn taak. De mens krijgt geen etiketje mee als zijnde: dát is het, maar gaandeweg op zijn pad van bewustwording wordt het wel steeds duidelijker. Het wezen laat u voelen ‘dít hoort bij jou en dát hoort niet bij jou’.